VIVARTIA ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε.

Ακτίνα Δράσης ή Περιοχή Κάλυψης ενός Καταστήματος ορίζεται ως η περιοχή εξυπηρέτησης του καταστήματος. Οι ακτίνες δράσης ενός δικτύου καταστημάτων καθορίζουν σε ένα σημαντικό βαθμό την ίδια την λειτουργία της επιχείρησης. Σωστά οριοθετημένες περιοχές κάλυψης βελτιώνουν την εξυπηρέτηση του πελάτη (ταχύτητα, ποιότητα παρεχόμενου προϊόντος), μειώνουν τα λειτουργικά κόστη και αυξάνουν τα έσοδα.

Η εταιρεία GOODYS Α.Ε. θυγατρική του ομίλου VIVARTIA ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε. αντιλαμβανόμενη την σημασία της σωστής οριοθέτησης των μέσων ακτίνων δράσης (ΜΑΔ) των καταστημάτων της ανέθεσε στην εταιρεία μας την εκπόνηση μελέτης και υλοποίησης του έργου του σχεδιασμού των περιοχών κάλυψης για τα καταστήματά της σε πανελλαδική κάλυψη.

Το έργο περιλαμβάνει την οριοθέτηση της ΜΑΔ και την δημιουργία οδολογίου για κάθε κατάστημα. Το ΟΔΟΛΟΓΙΟ είναι ένας πίνακας πελατών με στοιχεία διευθύνσεων όπου σε κάθε πελάτη αντιστοιχίζεται το βέλτιστο κατάστημα δηλαδή το κατάστημα που σύμφωνα με κάποια κριτήρια που θέτει η εταιρεία (συνήθως χρονικά), εξυπηρετεί τον συγκεκριμένο πελάτη καλύτερα από κάποιο άλλο κατάστημα του δικτύου.

Η συνηθισμένη μεθοδολογία, και όχι κατ’ ανάγκη αυτή που ακολουθήθηκε στην περίπτωση της VIVARTIA, τόσο στην περίπτωση της αναδιοργάνωσης υπαρχόντων ΜΑΔ όσο και στην περίπτωση δημιουργίας νέας ΜΑΔ εντός του υπάρχοντος δικτύου είναι κατά βάση η εξής:

  • Υπολογίζεται η ΜΑΔ για τα γειτονικά καταστήματα συνήθως βάση χρονικών κριτηρίων, αριθμού πελατών και δημογραφικών δεδομένων
  • Τα αποτελέσματα αποστέλονται στην επιχείρηση όπου επεξεργάζονται και καταλήγουν σε μία οριστική μορφή (όρια περιοχής). Ο λόγος για τον οποίο γίνεται αυτή η εργασία είναι επειδή σε περίπτωση για παράδειγμα καταστημάτων franchise μπορεί να υπάρχουν διενέξεις μεταξύ ιδιοκτητών όμορων καταστημάτων που απαιτούν την επέμβαση της επιχείρησης
  • Κατόπιν οι διευθύνεις των πελατών γεωκωδικοποιούνται (δηλ. εντοπίζονται οι θέσεις τους στον χάρτη βάσει των γεωγραφικών τους συντεταγμένων) με το Terra Excel Geocoder και με ανάλογο GIS λογισμικό γίνεται η αντιστοίχηση πελάτη – καταστήματος

Τέλος οι νέοι πελάτες αντιστοιχίζονται στο κατάστημα κατά την διάρκεια της κλήσης παραγγελίας. Ο πελάτης αναφέρει την διεύθυνσή του, η διεύθυνση εντοπίζεται άμεσα στον χάρτη και κατόπιν με συνδιασμό της σημειακής θέσης του πελάτη και της πολυγωνικής περιοχή κάλυψης των καταστημάτων ο πελάτης αντιστοιχίζεται στο κατάστημα.